یکی از نکات بیانات رهبر انقلاب اسلامی در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس درباره ی موضوع پذیرش قطعنامه ی 598 از سوی حضرت امام خمینی (ره) بود.
ایشان با اشاره به حرکتِ عقلانی ملت ایران در دفاع دفاع مقدّس یکی از عقلانی ترین حوادث ملّت ایران بود... حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به نوشیدن جام زهر این هم مدبّرانه بود.
در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانه ای بود، باید انجام میگرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بودیم و میدیدیم که چه دارد میگذرد؛ کار، بسیار عاقلانه بود